Zúčastnila jsem se workshopu Kreativní využití videa ve výuce angličtiny (anglicky). Nevěděla jsem, co od toho očekávat, ale nakonec mě to mile překvapilo. Nejsem žádný velký angličtinář, mám problémy s poslechem a porozuměním, ale i přes tyto mé nedostatky mě tento workshop bavil a ukázal mi zase nový obzor a nápaditost, jak kreativně a zároveň velmi užitečně využít video ve výuce angličtiny (anglicky).
Zároveň jsem se zamyslela, proč se tohle nevyužívá a nevyužilo už za mě, když jsem absolvovala základní školu a střední školu, ale musím přiznat i na vysoké škole? Je to velká škoda, myslím si, že je to velmi užitečné a mohlo by to pomoc spoustě žákům a například konkrétně i mně. Určitě nestačí jenom anglický jazyk poslouchat z videa – filmu, z nahraných nahrávek, ale je důležité jakýkoliv jazyk slyšet naživo, proto ještě lepší je, když škola má možnost výměnných pobytů. Žáci poznají z vlastní zkušenosti opravdový život lidí v cizích zemích a jsou přímo v dění a nutí je to mluvit. Myslím si, že na dnešní dobu je ve spoustě škol neustále vyučován anglický jazyk nekreativně a nudně a ve většině případů nic žákům nedává, neposouvá je dále. A to k tomu všemu je v dnešní době jedna z nejdůležitějších věcí, umět cizí jazyk a to především angličtinu, se kterou se člověk domluví téměř všude na světě. Proto si myslím, že by se rozhodně měl udělat posun ve školství a zkvalitnit výuku anglického jazyka, přidat více hodin a také nesmíme opomenout kvalitního učitele, na kterém to vše stojí, jak vede hodinu a jak on sám umí ovládat tento jazyk. A právě výuka videem by mohla být jedna z věcí, která by tomu napomohla.
Studuji učitelství pro 1. stupeň ZŠ a zamýšlela jsem se, jak tento způsob výuky využít na prvním stupni? Protože využití videa ve výuce angličtiny se rozhodně dá využívat na druhém stupni ZŠ a středních školách, a mělo by se využívat, kde žáci mají větší slovní zásobu a umí více konverzovat. Z hodin didaktiky anglického jazyka vím, že je nejlepší mluvit jenom v angličtině a aby se děti učily prožitkem, hlavně hrou. Využívají se písničky, tanečky, ale ještě jsem neviděla využití videa. A usoudila jsem, že to rozhodně jde např.: pouštět dětské krátké pohádky, příběhy a už od této chvíle děti opět více přibližujeme tomuto jazyku. Můžeme pokládat jednoduché otázky a tím je zapojujeme do konverzace. Když začneme už od raného věku, tímto způsobem vyučovat a zapojovat co nejvíce žáky do výuky, tak i pro nás i pro ně to bude jednodušší do budoucnosti. A i výsledky po té budou lepší.