Projekt skončil v roce 2013

zpět na detail: Anglicky všemi smysly není nesmysl

seznam všech úvah

ANGLICKY VŠEMI SMYSLY NENÍ NESMYSL

Workshopu „Anglicky všemi smysl není nesmysl“ jsem se zúčastnila, protože angličtina je mi velmi blízká a byla jsem zvědavá, co nového se můžu přiučit. S myšlenkou učení se cizímu jazyku všemi smysly se naprosto ztotožňuji. Sama jsem se obstojně anglicky nenaučila tím, že bych měla na základní a později střední škole kdovíjak výborné kantory, ale díky tomu, že mě jazyk bavil, a proto jsem sama vyvíjela snahu se v něm zlepšovat…jezdila jsem na víkendy s rodilými mluvčími, sledovala filmy a seriály bez titulků, četla anglické knížky, sama pro sebe si překládala texty písniček, které se mi líbily apod. Myslím si, že touto nenásilnou a pro mě zábavnou cestou jsem se naučila mnohem víc, než by mi kdy byla schopna vštípit nezáživná školní výuka. Bohužel. Je poměrně smutné, že za celých deset let, co jsem se ve škole angličtinu učila jsem narazila na jednoho! dobrého učitele…a byl to rodilý mluvčí. Tento jediný kantor byl schopný z výuky udělat něco víc, než čtyřicet pět minut čtení a vyplňování úkolů ve cvičebnici. Většinu spolužáků jazyk nebavil a hodiny považovali za nutné zlo. A není divu, neboť hodiny byly přinejmenším nudné. Pokud mohu soudit podle svého okolí, nejsem ojedinělý případ, který měl smůlu na nepříliš dobré učitele angličtiny. Když se nad tím zamýšlím, vlastně v současnosti nevím o nikom, koho by na základní/střední škole výuka angličtiny bavila. A je vcelku pochopitelné, že když dětem či mladým lidem chybí motivace, předmět budou šidit, kde se dá a po nějakých deseti, jedenácti letech to s dovednostmi, které by se daly aplikovat v praxi nebude valné. A to je podle mě veliká škoda, protože v dnešní době se znalost cizích jazyků stává jakousi nepsanou samozřejmostí a otvírá mladým lidem mnohé dveře. Sama studuji přírodovědný obor s vědeckým zaměřením, ve kterém se bez výborné znalosti angličtiny v budoucnosti neobejdu. Byla jsem příjemně překvapená, když jsem viděla přístup, který prezentovala lektorka v tomto workshopu. Pokud se najde více (budoucích) učitelů s takto hravým a přesto dle mého efektivním přístupem k učení se jazyku, bude to jedině dobře. Přiznám se, že jsem si ještě několik dnů po uplynutí workshopu prozpěvovala písničky, s kterými nás lektorka seznamovala a oblažovala jimi své okolí Ačkoliv sama pravděpodobně angličtinu ve školách vyučovat nebudu, s doučováním už nějaké zkušenosti mám a jsem velmi ráda, že jsem měla možnost poznat tuto kantorku, která do toho jde s tím pravým zápalem pro věc a snaží se ukázat, že to jde i jinak.