Projekt skončil v roce 2013

zpět na detail: Tvorba a realizace projektů na 1. stupni ZŠ

seznam všech úvah

Tvorba a realizace projektů na 1. stupni ZŠ

Dne 3.11.2011 jsem se zúčastnila workshopu Tvorba a realizace projektů na 1. stupni ZŠ.
Pojem projekt mi není vůbec cizí, protože jsem si práci na projektu vyzkoušela ve 4. třídě Zpracovávali jsem ve skupinách projekt Žabák, což byl náš rybník na vesnici.Proto jsem se na tento workshop velmi těšila.
Velice mě zaujal pan učitel Mgr. Kovář, který přišel do místnosti v námořnickém oblečku, což nás všechny pobavilo, ale myslím si, že jsem také byli vtáhnuti do děje celého projektu Vzhůru na palubu.Všechny pomůcky, které byly v projektu využity jsem si názorně mohla prohlédnout, což je obrovské plus vidět je ve skutečnosti než jen na fotografiích.Projekt měl skvěle promyšlené úkoly, které jsou pro žáky dobrou motivací.Žáci udržují svoji pozornost, mají větší snahu správně plnit zadané úkoly, protože jsou za to následně odměněny. Na projektu mě také zaujalo, že je projektu přizpůsobená celá vyučovací hodina. Žáci se námořnicky zdraví, pan učitel je kapitán, třída je námořnicky vyzdobená, což je pro žáky něco neobyčejného než jen sezení v obyčejné třídě.
Je veliká škoda, že takové projekty nefungují na jiných školách. Myslím si, že by učitelé u žáků takovými projekty získali větší autoritu, ale také by měli k žákům otevřenější vztah a lépe je mohly poznat. V takových projekt musí být učitel hercem,aby žáky dobře zaujal a motivoval je k práci.Myslím si ,že všichni učitelé roli herce nemusí zvládnout, ale každá snaha se cení. V dnešní době také někteří učitelé vůbec nejeví zájem změnit styl vyučování, jak jsem se mohla sama přesvědčit na některých praxích, protože by to pro ně bylo moc práce.Podle mého názoru by se mělo zavést povinně projektové vyučování na všech základních školách, protože je to opravdu rozdílné od běžného vyučování i pro učitele, ale hlavně pro žáky. Já sama jsem si z workshopu odnesla hlavu plnou poznámek, které se mi do mého budoucího povolání velice budou hodit. Některé nápady jsem využila i teď protože doučuji desetiletého chlapce, který pochází z Makedonie. Každý den spolu trávíme čas učením. Neustále jsem přemýšlela, jak chlapce motivovat k učení, aby to nebylo stejné jako ve škole. Po příchodu z workshopu jsem ovšem měla jasno.Inspirovala jsem se panem učitelem Mgr.Kovářem a za správně splněné úkoly získává chlapec zlaťáčky, za které si následovně může koupit zvířátka do své zoologické zahrady, kterou společně tvoříme. Žák je k práci motivován, více se snaží a tím se doučování pro mě stalo koníčkem, který mě velice baví.
Vůbec nelituji toho,že jsem se na tento workshop přihlásila, alespoň vím, jaký směrem se mám vydat v mém budoucím povolání.