Projekt skončil v roce 2013

Úvahy /

Anglicky všemi smysly není nesmysl

Hned na začátku své práce se musím přiznat, že jsem se k celému projektu Pedagogika v praxi dostala vlastně tak trochu náhodou. Kdyby se o něm totiž kamarádka jednoho dne jen tak mezi řečí nezmínila, žila bych bohužel ke své smůle v nevědomosti pravděpodobně až dodnes. Její živé vyprávění o navštívených workschopech, které člověka dokáží zaujmout i pobavit, mě motivovalo natolik, že si projekt Pedagogika v praxi našel v letním semestru místo i v mém rozvrhu.
Z pestré škály nabízených workshopů jsem si nakonec po dlouhém uvažování vybrala tři favority, které mě podle názvu a tématu, jemuž se věnují, nejvíce oslovily – Desatero učitele, Angličtina všemi smysly není nesmysl a Jak přimět teenagery k činnosti. Asi nejvíce se mi líbil, a zároveň by pro mě mohl být do budoucna přínosný, právě druhý z uvedených workshopů, Angličtina všemi smysly není nesmysl. Jelikož se v současné době zabývám doučováním anglického jazyka, a chtěla bych v této činnosti pokud možno pokračovat i nadále, ráda bych svoji práci věnovala právě tomuto workshopu.
Přestože byly v úvodu kurzu na některých tvářích osazenstva znát mírné rozpaky, paní lektorka je všechny postupně zahnala pomocí své energičnosti, dobré nálady a nadchnutím pro věc, jaká se vidí u málo koho. Co bych na tomto workshopu ale asi nejvíce ocenila a je také důvodem, proč bych jej rozhodně doporučila svým známým, je především spousta užitečných rad a informací, využitelných nejen pro náš profesní život, ale také v určitých ohledech pro naši budoucí roli rodičů, vychovatelů dítěte. Možná si člověk ani neuvědomí, jak těžké je udržet pozornost malých dětí, natož je něčím zaujmout, pro něco je nadchnout. Myslím, že v tomhle ohledu je předpokladem pro každého dobrého učitele, obzvlášť pak učitele angličtiny, být trochu hercem, umět své hodiny vhodně oživit a zaktivizovat žáky k činnosti. A právě námětů k ozvláštnění hodin nám paní lektorka nabídla poměrně velké množství, jen si vybrat! Mně osobně se nejvíce líbil nápad písně spojené s pozdravem na začátku a konci každé hodiny, která žáky příjemně naladí k práci a vykouzlí i tomu největšímu mrzoutovi úsměv na rtech. Neméně špatným prvkem je však i melodizace jednotlivých slov a frází, díky níž si děti slovíčka lépe zapamatují, zlepší svoji výslovnost a zároveň se vše děje pomocí hry, nikoliv suchým výkladem, či učením se nazpaměť. A co dále bych na workshopu hodnotila kladně? Jsou to především ukázky videí, v kterým jsme měli možnost nakouknout přímo k paní lektorce do výuky a inspirovat se tak, kdo ví, třeba jednou pro výuku vlastní.
Pokud by jste snad chtěli závěrem vědět, zda bych přece jenom i něco vytkla, byla by to možná tří hodinová délka kurzu, která jistě vyčerpá jak studenty tak přednášející. Celkově však mohu říci, že kurz moje očekávání naplnil a určitě ho hodnotím jako velmi povedený!